Business to Business model are define here, that model will be explain how we work in pan India and how we make our network.
CMF (Channel Master Franchise)
To encourage Entrepreneurial spirit in corporate world we have introduced a concept Called “CMF” in our B2B Model. CMF is a company’s state level partner having a right to work in an entire state with their own District and Block Level partners. The company will pay direct revenue share to CMF for every transaction which they will make in their respective areas.
Following are the models of direct revenue share to CMF:
- One Time Sign Up Revenue
- Life Time Revenue Generation
CSF (Channel Service Facilitator)
CSF will be introduced by CMF in their respective areas at District & Block Level partners. CSF can introduce multiple partners as POS.
Following are the models of direct revenue share to CSF:
- One Time Sign Up Revenue
- Life Time Revenue Generation
POS (Point of Sale)
POS plays a vital role in our B2B Model as they will be directly involved in providing services to our end customers. Hence, POS is a most important sales partner in our model. Revenue model for POS depends on the amount of sale to end customers.
बिजनेस टू बिजनेस मॉडल यहां परिभाषित किया गया है, उस मॉडल को समझाया जाएगा कि हम पैन इंडिया में कैसे काम करते हैं और हम अपना नेटवर्क कैसे बनाते हैं।
CMF (चैनल मास्टर फ्रेंचाइज़)
कॉर्पोरेट जगत में उद्यमशीलता की भावना को प्रोत्साहित करने के लिए हमने अपने B2B मॉडल में "CMF" नामक एक अवधारणा पेश की है। सीएमएफ एक कंपनी का राज्य स्तर का भागीदार होता है जो अपने स्वयं के जिला और ब्लॉक स्तर के सहयोगियों के साथ पूरे राज्य में काम करने का अधिकार रखता है। कंपनी प्रत्येक लेनदेन के लिए सीएमएफ को सीधे राजस्व हिस्सेदारी का भुगतान करेगी जो वे अपने संबंधित क्षेत्रों में करेंगे।
सीएमएफ में प्रत्यक्ष राजस्व हिस्सेदारी के मॉडल निम्नलिखित हैं:
- वन टाइम साइन अप रेवेन्यू
- लाइफ टाइम रेवेन्यू जनरेशन
CSF (चैनल सेवा सुविधा)
CSF को CMF द्वारा अपने संबंधित क्षेत्रों में जिला और ब्लॉक स्तर के भागीदारों में पेश किया जाएगा। CSF कई भागीदारों को POS के रूप में पेश कर सकता है।
CSF को प्रत्यक्ष राजस्व हिस्सेदारी के मॉडल निम्नलिखित हैं:
- वन टाइम साइन अप रेवेन्यू
- लाइफ टाइम रेवेन्यू जनरेशन
POS (बिक्री का बिंदु)
पीओएस हमारे बी 2 बी मॉडल में एक महत्वपूर्ण भूमिका निभाता है क्योंकि वे सीधे हमारे अंतिम ग्राहकों को सेवाएं प्रदान करने में शामिल होंगे। इसलिए, पीओएस हमारे मॉडल में सबसे महत्वपूर्ण बिक्री भागीदार है। पीओएस के लिए राजस्व मॉडल ग्राहकों को समाप्त करने के लिए बिक्री की मात्रा पर निर्भर करता है।